Sunday, February 3, 2013

Survey Kereta :Nissan ALMERA

Kereta kedua:

Pilihan Kedua: Nissan Almera 1.5.

Cantik kan? Ada yang tak suka..tapi bagi saya ok what?! Ruang bonet serius besar.. Leg room kat tempat penumpang pun sama. Harga start dari RM66800.00. Tapi tu Manual ye. Kalau Auto, tambah RM3K lagi. Tapi biasanya orang ambil jenis V atau VL. Sebab E terlalu basic..bagi saya la. Even airbag pun hanya ada pada driver. Jadi kalau saya ambil, saya akan ambil V. VL ada push start engine button. V harga dalam RM76800.00. VL, RM79000 lebih.


Ni radio dan aircond button. Tengok je terus saya teringat Persona! Macam Persona punya je... tak nampak ke-NISSAN-nya. Memang banyak yang cakap ALMERA ni version cut cost. Yelah, harga pun lagi murah dari model NISSAN yang lain. Ni pengganti kepada NISSAN Sunny. Abah memang suka la Nissan sebab jenama ni kan dari Jepun dan dah lama pulak tu kat negara kita. Nissan juga dikatakan high resale value.. Macam Honda dan Toyota. Tapi taktau la Almera macam mana sebab baru lagi.

Kalau saya ambil, saya akan tambah IMPUL body kit sebab bentuk original nampak "kosong"... Mungkin pandangan saya je.. Saya pun tak berapa suka part radio tu.. Terkenang kan Myvi lagi nampak cantik dan bergaya... Jadinya kalau tambah IMPUL (RM1500.00), bulanan saya kena bayar RM793.00. Dah terlebih dari bajet.

Nissan juga ada tawarkan macam-macam pakej aksesori nak cantikkan kereta yang bermula dari RM3500 tapi bila tengok tu saya dah mula rasa tak syok sebab RM70k tu sebenarnya tak rasa RM70k.. ada lagi hidden cost supaya kereta lagi nampak gah. Haih la....

Mungkin saya kena survey lagi....

No comments:

Post a Comment